پیش بازی ذوب آهن-استقلال؛جبران پسران امیر در فولاد شهر

http://u.goal.com/313100/313143_heroa.jpg

استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان درحالی در جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته‌ی نهم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می‌روند، که دو تیم در هفته‌ی گذشته گام بلندی را در راستای صدرنشینی فولاد خوزستان برداشته‌اند و یک هفته‌ی پرفشار را پشت سر گذاشته‌اند، هفته‌ای که سراسر تحت تاثیر کیفیت فنی ناامیدکننده‌ی دربی قرار داشت و از سوی دیگر در فولادشهر نیز سراسر از حاشیه‌ها و احتمالات ریز و درشت جدائی لوکا بوناچیچ و پیوستن این مربی به مس کرمان بود. بنابراین این بازی حکم یک فینال را خواهد داشت که جام قهرمانی آن سه امتیاز روحیه‌بخش برای ادامه‌ی مسیر لیگ پر فراز و نشیب و فشرده‌ی خلیج فارس است.

شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی کاملا متفاوت است، از یک‌سو استقلال با کسب 16 امتیاز از هشت دیدار در رده‌ی دوم قرار دارد و از سوی دیگر ذوب‌آهن با کسب 9 امتیاز در رده‌ی یازدهم قرار دارد و فاصله‌ای با قعر جدول ندارد و شکست احتمالی برابر آبی‌پوشان می‌تواند این تیم را چند پله‌ای به قعر نزدیک‌تر کند تا وضعیت سبزپوشان به سرنوشت فصل گذشته‌ی خود شباهت بیش‌تری پیدا کنند. ازطرفی استقلال نیز برای ماندن در کورس قهرمانی ناگزیر به پیروزی است چون به نظر نمی‌رسد مس شانسی برای پیروزی برابر فولاد داشته باشد !

استقلال پیش از دیدار برابر بوریرام چالش سختی را در فولادشهر پیش‌رو خواهد داشت. آبی‌پوشان از یک‌سو باید برای صدرنشینی بجنگند و از سوی دیگر برای بالا بردن روحیه پیش از سفر به تایلند بجنگند.

استقلال بدون عصای دست در فولادشهر

امیر قلعه‌نوئی در این دیدار با مشکلات جدی روبرو است. از یک‌سو این تیم مطابق معمول فصل جاری در میانه‌ی میدان یک هافبک خلاق و بازی‌گردان ندارد و گوران لاوره نیز که به تازگی به تمرینات استقلال بازگشته است، از ترکیب 18 نفره‌ی آبی‌پوشان دورمانده است. از سوی دیگر خسرو حیدری و سیاوش اکبرپور برای حضور در این دیدار مصدوم هستند که اگر اکبرپور را ندید بگیریم به خسرو حیدری خواهیم رسید، ستاره‌ای که عصای دست قلعه‌نوئی برای پیروزی است و نبود او در دربی به اندازه‌ی کافی این تیم را به مشقت انداخت و در این دیدار نیز به طور حتم عدم حضورش را احساس خواهند کرد. نکته‌ی جالب آن است که بدانیم پژمان منتظری نیز محروم است و این هم یک مشکل جدی برای آبی‌پوشان رقم خواهد زد تا بدین ترتیب بیش از پیش جناح راست این تیم را فلج کند. البته بیک‌زاده‌ی مصدوم در جناح چپ را نیز فراموش نکنید.

مشکلات خانگی بوناچیچ

ذوبی‌ها با هدایت بوناچیچ تاکنون تنها یک پیروزی در فولادشهر کسب کرده‌اند و تنها این ارواح زرد تهرانی بوده‌اند که با هدایت یحیی پرچم سفید را در فولادشهر بالا برده‌اند. تیم تراکتورسازی نیز تنها شکست این تیم در خانه را به او تحمیل کرده است و در مقابل دو تیم سایپا و پرسپولیس نیز متوقف شده است. طبیعی است که در این شرایط بوناچیچ بسیار دوست خواهد داشت که گزینه‌‌ی تساوی را انتخاب کند، چون بخوبی می‌داند که شکستن طلسم پیروزی پس از گذشت سه فصل برابر آبی‌پوشان مدعی کار آسانی نیست. ذوب‌آهن پس از این‌که در دور رفت لیگ نهم موفق شدند استقلال را با یک گل شکست دهند، دیگر موفق به شکست این تیم مدعی پایتخت‌نشین در ورزشگاه فولادشهر نشده‌اند و تنها دو تساوی و یک شکست کسب کرده‌اند.

آمار خبر از برتری استقلال می‌دهد

در تاریخ لیگ برتر این دو تیم تاکنون 24 بار با هم رودررو شده‌اند که در این بین استقلال صاحب 9 پیروزی و ذوب‌آهن صاحب 7 پیروزی شده‌اند، ضمن این‌که 8 بازی آنها هم با نتیجه‌ی تساوی به پایان رسیده است


گفتنی است که در مجموع 24 دیدار این 2 تیم، 51 گل به ثمر رسیده است که سهم ذوب‌آهن 23 و سهم استقلال 28 گل بوده است

و اما چند نکته از بازی این دو تیم

1) پرگل‌ترین پیروزی‌ 2 تیم مقابل یکدیگر برد مشابه 3 بر صفر بوده است که 2 بار به سود استقلال و یک بار به سود ذوب‌آهن رقم خورده است. جالب اینکه تنها پیروزی 3 بر صفر ذوب‌آهن مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی تهران و یکی از پیروزی‌های 3 بر صفر استقلال مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان رقم خورده است.

2) ذوب آهن طی 2 فصل اخیر مقابل استقلال در ورزشگاه فولادشهر به پیروزی دست نیافته است. آخرین برد ذوب‌آهن مقابل آبی‌پوشان به دیدار رفت لیگ نهم باز می‌گردد.

3) مرحوم ناصر حجازی و بیژن ذوالفقارنسب که هر 2 سابقه بازی در استقلال را دارند در عین حال سرمربی هر 2  تیم هم بوده‌اند. در این میان  ناصر حجازی تنها کسی است که  در اصفهان روی نیمکت هر 2 تیم نشسته است. البته وی هیچ‌گاه در جدال‌های ذوب‌آهن و استقلال در اصفهان پیروز نشده است.

4) در بین بازیکنان فعلی آخرین بازیکنی که با لباس ذوب‌آهن در لیگ برتر دروازه‌ی استقلال را باز کرده اسماعیل فرهادی است که در دور برگشت لیگ هفتم اولین گل تیمش در مقابل استقلال را به ثمر رساند و از آن تاریخ به بعد تمام بازیکنانی که با لباس ذوب‌آهن به استقلال گل زده‌اند امروز دیگر جایی در بین بازیکنان ذوب‌آهن ندارند.
محمد منصوری، فیلیپ آلوز، سید محمد حسینی، جلال رافخایی، خلعتبری و ایگور کاسترو بازیکنانی هستند که در پنج دوره‌ی اخیر لیگ دروازه‌ی استقلال را با لباس ذوب آهن باز کرده‌اند و دیگر فرصتی ندارند تا با لباس نماینده اصفهان تعداد گل‌هایشان را افزایش دهند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 20 شهريور 1392 ا 22:48 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.